}

sobota, 7 września 2013

HALLSTATT.. miejsce ciekawe.

Miasteczko Hallstatt jest urokliwym "miejscem na naszej kuli ziemskiej"! ..gdy tylko odstawiłam samochód na parkingu poczułam ...że będzie pięknie;)Czuło się atmosferę piękna.. uroku.. fascynacji...
500 m pionowo w górę nad budynkami miasta jest kopalnia soli czyli SALZWELTEN...chyba najstarsza na świecie!
Trzeba do niej jechać kolejką  linową, niestety ja się spóźniłam na ostatni wjazd do góry..
i zapewne dużo straciłam....  
Ciekawostka
już 3000 tys. lat p.n.e. wydobywano sól gdzie wyworzono ją na Bałtyk i Morze Śródziemne... 
Kościół neogotycki, który widać na zdjęciu ten ze smukłą wieżą.. to kościół ewangelicki. 
..prowadzi do niego wąska uliczka, gdzie jest mnóstwo ludzi  robiących zdjęcia.. ludzi podziwiających domy na skarpie..
Wzdłuż ulicy znajdują się kawiarenki, sklepy z rękodziełem.
Malownicze tło dla miasta i jeziora stanowią stromo opadające ściany DACHSTEINU..


Jezioro HALSZTACKIE
Przy kościele św. Marcina znajduje się kaplica w której są ludzkie czaszki (ok. 1200) ozdobione kwiatowym ornamentem oraz nazwiskiem i datą  śmierci nieboszczyka... 
Brak miejsca na cmentarzu sprawił, iż po ok. 10 latach zmarłych przenoszono ich do kaplicy, by zrobić miejsce na następne trumny...
"Magazyn" czaszek robi wrażenie...
Brzeg jeziora jest oświetlony... szkoda tylko,
że mnie tam nie było wieczorem..
gdy zapadł zmrok...;) 
Ciekawostka: 
region Hallstatt został wpisany  na listę Światowego Dziedzictwa Kulturalnego UNESCO.
Region: Salzkammergut
Powiat: Gmunden
..więcej: TU!!!!

Brak komentarzy: